niedziela, 15 kwietnia 2012

Dietetyczny wpis

Na życzenie cioci :)
Ponieważ usiłuję schudnąć, zaczęłam jeść dietetycznie (przede wszystkim bez cukru i mąki).
Ostatnio zrobiłam pomarańczowe ciasto muślinowe z książki dra Dukana "350 przepisów" i dzielę się przepisem.

Składniki:
1 pomarańcza
1 jajko
20 g słodziku
80 g maizeny (skrobi kukurydzianej) - ja zastąpiłam skrobią ziemniaczaną
6 łyżeczek śmietanki (5% tłuszczu) - ja zastąpiłam mlekiem
3 białka

Rozgrzać piekarnik do 120⁰C. Pomarańczę umyć w ciepłej wodzie. Zetrzeć część skórki - tyle, by otrzymać 2 łyżeczki. Wycisnąć sok z pomarańczy. Całe jajko ubić z połową słodziku do uzyskania puszystej konsystencji. Dodać maizenę, pozostały słodzik i śmietankę. Wlać sok z pomarańczy, dodać skórkę. Wszystko dobrze wymieszać. Białka ubić na sztywną pianę i delikatnie połączyć z masą. Ciasto wlać do formy do pieczenia (keksówka wystarczy) i wstawić do piekarnika na 20 minut.

Jak dla mnie bomba, jest pyszne i nietuczące, nadaje się też dla cukrzyków :)

4 komentarze:

  1. Przepis brzmi ciekawie, ale nie wiem jakby na takie ciasto zareagował mąż- on wciąż uważa, że jest gibki;P

    OdpowiedzUsuń
  2. Mój wie że nie jest ale nie ruszy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki, jak na razie przez tydzień mam 2 kilogramy na minusie, oby tak dalej :D

    OdpowiedzUsuń